Tudatosság a mindennapi életben

A tudatosság gyakorlása nem ér véget az órával. A mindennapi tevékenységeinket és szokásainkat is ‘górcső’ alá vehetjük ugyanazzal a kiváncsisággal és érdeklődéssel mint az órán. Ez a legfontosabb része a Feldenkrais módszernek.

image007Például: rengeteg dolgot kellett megtanulnunk már gyerekkorunkban. Az olló, a kés, a villa vagy akár a toll is túl nagy lehetett a kicsi, gyakorlatlan kezünknek. Ezeket gyorsan megtanultuk és nem is gondolunk rá hogy talán jobban, könnyebben vagy kevesebb erőlködéssel is foghatnánk ezeket az eszközöket. Ha megfigyeljük, észrevesszük hogy mások esetleg másképp használják, másképp fogják ezeket a mindennapi használati tárgyakat. Ezeket a ‘másféle’ módokat mi is fölfedezhetjük…

  • Hogyan fogja (például) a villát? Mennyire szorosan? Mennyire lejjebb vagy följebb a nyelét?
  • Megtudná úgy fogni ahogy a tollat? Vagy a kulcsot? Mennyire más érzés? Hol vannak az újai? Hol van a hüvelyk úja?
  • Milyen érzés ha a ’másik’, ’ügyetlenebb’ kezébe fogja? Mennyire hasonló és mennyire különböző, ha a’másik’ kezével veszi ki az ételt?
  • És amikor a szájába teszi? A nyaka, a háta mennyire feszült ahogy fölemeli a villát? És a könyöke? A válla?
  • Még mi mindent érzékel amikor lassít és figyel? Mennyi mindent lehet ’másképp’ csinálni?

Írják meg mire jutottak, mi mindent csináltak ’másképp?

Érdemes minden napra kitalálni valamit!

Bookmark the permalink.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.