Témák

1) A GERINCOSZLOP TUDATOS HASZNÁLATA

temak01Hogyan fordulunk a gerincoszlop tengelye körül? Amikor megfordulunk, gyakran vigyázunk, nehogy valami meghúzódjon és így korlátozzuk mozgásunkat. Többnyire csak a felső, alsó vagy a középső részét használjuk a gerincoszlopunknak, és számos csigolya teljesen kimarad a mozgásból.

Mozgásunk lehetőségeinek kitágításához az egyik legjobb mód, ha megtanuljuk a Feldenkrais® Tudatosság mozgás által® módszer segítségével az egész gerincoszlopot használni, amikor megfordulunk. Ez biztonságosabb is, mert így könnyebben és gyorsabban tudunk reagálni, amikor meglátunk vagy meghallunk valamit. Könnyebb lesz az autóvezetés is, vagy amikor eltesszük az edényeket. Vagy amikor maratoni távot futunk. Ezek a gyakorlatok mindenkinek hasznosak lesznek!

2) AZ EGYENSÚLY

Az egyensúlyra leginkább akkor gondolunk, amikor nincs. De vajon tudjuk, hogy mi nincs, amikor elveszítjük? És tudjuk-e hogyan lehet visszaszerezni?
Egyensúlyérzékünk állandóan reagál és alkalmazkodik életünk folyamatosan változó körülményeihez.

A Feldenkrais® Tudatosság mozgás által® módszer segítségével megvizsgáljuk, hogyan működik az egyensúlyunk, hogyan tudjuk elveszíteni és hogyan tudjuk visszanyerni. A csontvázunk jobb/tudatosabb használatával fölfedezzük, hogyan lehetünk stabilabbak és ugyanakkor mozgékonyabbak is.

3) HONNAN JÖN AZ ERŐ?

temak02Csontvázunk hatékonyabb használatával könnyebben, kellemesebben tudunk mozogni. Ezzel a képességünkkel/lehetőségünkkel mégsem igazán élünk.

A mindennapi életben a csontváz stabilitást és erőt adó funkcióját nem használjuk eléggé. Ha ’megtaláljuk’ a csontvázunkat, lehetőség nyílik, hogy új módón teremtsünk kapcsolatot a környezetünkkel. A Feldenkrais® Tudatosság mozgás által® módszer segítségével fölfedezzük, hogyan lehetünk ’csontvázilag’ tudatosabbak és ez által erősebbek és ugyanakkor könnyedebbek is.

Comments are closed.