Következő szombati Feldenkrais® foglalkozás október 21-én!

Nyugtató és Erőt adó!

J Haller, Video Podcast: Az érzelmekről. Feldenkrais 1980-1981-ben tartott (Amherst, USA) tréningje kapcsán. (https://www.youtube.com/watch…)

Részlet:
Mindannyian szívesebben csinálunk mindent a MEGSZOKOTT módon. Amit már ismerünk. Újra és újra ezt fogjuk tenni. Mindannyian. És csak ezután próbálunk valami újat. És ez a viselkedésünkre és a gondolkodásunkra, a reakcióinkra is érvényes.

A Feldenkrais órán testünk és mozgásunk új fajta érzékelésével nem csak végtelen nyugalom áraszt el minket. Olyan mozgásokat végzünk, amit azelőtt még soha. Némelyik arra emlékeztet, amit kisgyermekként csináltunk, de olyan is van, amit ‘még az ükapánk sem csinált’ M. Feldenkrais

Az ismeretlenben időzünk és valami egészen új birtokába jutunk. És mindez könnyedén, minden erőlködés nélkül történik. Ezt a nyugalmat és egyensúlyt nem az egy hetes vinyasa ‘elvonuláson’ vagy gyógyszer, ne adj isten pszichológus segítségével, hanem egyetlen Feldenkrais óra alatt érhetjük el.’

„Nagyon köszönöm az eddigi órákat! Nagy élménnyel és tapasztalással lettem gazdagabb és persze a tanfolyam befejezése nem jelenti a gyakorlás végét, igyekszem eljutni a további óráidra. 
Nehéz összefoglalni, hogy ilyen rövid idő alatt mi az, amit szavakban is ki tudok fejezni: A Feldenkrais módszer® számomra az önismeret egy másik kapuja. Intelligens, integratív, nyugtató és erőt adó, mely révén jó érzés a ’bőrömben lenni’.” 
Répássy Erika, Okl. Iyengar jóga oktató

Ha szeretné mindezt megtapasztalni:
Következő alkalom 2018. október 21-én 15-18 óráig.
Cím: Ananada Jóga Stúdió, XI. Edömér utca 4, a Feneketlen Tó másik oldalán.
Részvételi díj: 5200,- Ft.
További információ: E-mail: fstsbudapest@gmail.com,
Tel: (06-20) 973-94-89

A képen a fiatal Feldenkrais a térdsérülése után, amikor hat hónapot töltött kórházban, többnyire olvasással, mert úgy gondolta hogy a sport számára véget ért. Mint tudjuk, nem így történt. Ennek a sérülésnek is köszönhetjük a Feldenkrais módszert. Pilateshez és Alexanderhez hasonlóan ő is a saját bajára keresett és talált gyógyírt.

“Festők, matematikusok, zeneszerzők és mindenkinek, aki elért valami érdemlegeset, mindannyiuknak meg kellett tanulni festeni, gondolkodni és zenét szerezni – de nem úgy ahogy az iskolában tanították. Addig kellett tanulniuk és ‘dolgozni önmagunkon’ amíg kellően mélyre ástak és megismerték magukat, amikor a felszínre tudták hozni a legbensőbb énjüket, megszabadulva a szüleik, a társadalom, az oktatás és a példaképeik által kialakított hamis énjüktől.
Akkor lettek képesek a spontán alkotásra”. Moshe Feldenkrais

Ehhez is hozzájárulhat a Feldenkrais módszer, hiszen amikor megismerjük szokásos mozdulatain mozgatórúgóit, az igazi énünkhöz kerülünk közelebb.

Hogyan Csinálunk ‘Majdnem’ Mindent? Folytatás.

Ami még mindig kimaradt.
Ez a baba a képen még mindent tudott.
És mi is tudtuk. Most ‘CSAK’ felevenítjük amit már tudtunk, de elfelejtettünk

Hogyan csinálunk ’szinte’ mindent?
Ezen a hétvégén folytatjuk ismerkedésünket mozgásunk ’építőköveivel’.


Hogyan tudunk ’majdnem’ mindent könnyebben, hatékonyabban, elegánsabban csinálni?

Vajon milyen az ’ideális’ mozgás?
Majdnem mindent megtanulunk, megértünk ezen a délutánon… ‘majdnem’ mindent.

Minden alkalommal elbűvöl, amit csinálunk. A gyakorlatok látszólagos egyszerűségük mellett csodálatosan hatnak. Ha nem velem történik, el sem hiszem, hogy a múltkori óra után elmúlt a vállfájásom! Üdvözlettel és köszönettel: Uhre Olescher Szilvia

Néhány óra után olyan mozdulatokra lettem figyelmes, amiket már évek óta nem tudtam megtenni. Mintha megolajozódott volna az 55 éves szerkezet. Hubai Anna

Már az első óra után, olyan testrészem is ellazult, ami már 10 éve egyre csak merevebb lett! Szerdán a föld felett lebegve mentem haza. A lábujjam hegyétől a fejem bújáig átalakultam. Annyira jólesett a séta, a mozgás. Annyira könnyű lettem! És nem csak a testem, a fejem is! Elszállt minden aggodalmam, minden fájdalmam. Hálásan köszönöm! Szabó Kata

Amennyiben kedvet érzel, hogy elindulj ezen a csodás fölfedező úton, jelentkezz mielőbb

Az órát tartja: Heimer István
Diplomás Feldenkrais® mozgástanár
M.A. GCFP,
USA (Santa Fe, Maui) München, Bécs
Nemzetközi Feldenkrais Tanárképző

Helyszín: Ajna Jóga- és Mozgás Stúdió
Bp. XI: Bartók Béla út 80
Időpont: 2018. szeptember 22, szombat 15 – 18 óra
Részvételi díj: 5200,- Ft.

Jelentkezés, további információ:
Tel.: (+36-1) 344-1-333,
Mobil: (06-20) 973-94-89.
E-mail: fstsbudapest@gmail.com

Rendszeres tanfolyamok:

1. Ajna Jóga- és Mozgás Stúdió
Cím: Bp. XI. Bartók Béla út 80.
Órák: csütörtök 09 – 10 óráig
Részvételi díj: 9000,- Ft / 6 óra*, 1700,-Ft / alkalmanként.

2. Kájoni János Közösségi Ház
Cím: Bp. II. Szilfa utca 4.
Órák: kedden 10:00 – 11:00 óráig
Részvételi díj: 9000,- Ft / 6 óra*, 1700,-Ft /alkalmanként.

* 8 hétig érvényes
A tanfolyamokhoz folyamatosan lehet csatlakozni. Minden órán újat tanulunk!
A fenti tanfolyamok általában szeptember végétől júniusig közepéig tartanak.
Előzetes érdeklődés ajánlott!

 3. Szombatonként 15-18 óra
Havonta, többé-kevésbé rendszeresen, szombatonként 15-18 óráig
Feldenkrais órák különböző témában.

Korábbi résztvevők írták:

Kedves István! Kicsit késve reagálok levelére, de annál több jó élménnyel:)
Nagy megelégedésemre az Ön jóvoltából a foglalkozás után rég tapasztalt egyensúlyba kerültem, könnyedén tudtam mozogni, a másfél órás hazaút után is tele voltam energiával és lelkesen állapítottam meg, hogy több mindent végeztem el este, mint máskor egy  egész nap folyamán.
Új a felismerésem ennek kapcsán, hogy nem kell a végletekig kihasználni a testem lehetőségei és nem kell mindenáron, görcsösen törekedni a tökéletességre.
Köszönet érte! – Forrai Ágnes

 

„A Feldenkrais módszer® meghozta azt az érzést számomra, amelyben mozgás közben is el tudok teljesen lazulni. Nem a testem határait próbálgatom vele, hanem azt, hogyan érzem jól magam a bőrömben egy-egy mozdulat közben.” – Tóth Barbara, táncoktató

” Azt hittem mindent tudok már arról, hogy hogyan mozog a testem, hiszen annyit figyeltem már a testképző órákon. És meglepődtem, új felfedezéseket tettem. Egész más szemmel néztem a mozdulataimat. A belső szememmel. Nincs tükör, zene, elvárás, utasítás, csak én és a mozdulataim. Így még sohasem mélyedtem el egy-egy apró mozdulatban. Nagy élmény volt, köszönöm!”
Sarkadi Márta, a Fájdalom Ambulancia gyógytornásza.

A közvetlen hatások közül a hatalmas könnyedséget és nyugalmat emelném ki, ami rögtön érezhető volt. A hosszabb távú hatásokból hogy a gerincem háti szakaszának a mozgékonysága javult: könnyebben tudom fordítani a fejemet és a légzésem minősége is javult. Az edzésre is igyekszem átvinni az itt tanultakat: nagyobb odafigyelés a mozgásra és ezt hogyan vihetem át a hétköznapokra. Üdvözlettel és köszönettel a tanfolyamon kapott élményekért. Dr. Papp. Bence 

A mozgás szabadsága

Mit jelent az öregedés? Talán a szaporodó ráncokat, talán azt, hogy nehézkesen reagálunk a változásra? Ezt is, azt is, de a fő bűnős: a szokásaink. Ha automatikusan, gépiesen élünk a szokásaink rabságában, és ugyanazokat a mozdulatokat, ugyanúgy végezzük, az előbb-utóbb krónikus fájdalom kialakulásához vezethet.

Amikor megszokott mozdulatok helyett újakat tanulunk  és a Feldenkrais módszer® segítségével fölfedezzük hogy ugyanazt a mozdulatot nem egy, kettő, hanem akár húsz különböző módon is végre tudjuk hajtani, akkor hatékonyabban használjuk a testünket, elegánsabban mozgunk és kevésbé fáradunk el a nap végére. Kevésbé kopnak a csontjaink/ízületeink. Így leszünk lélekben és testben is fiatalabbak, erősebbek és hajlékonyabbak. Manapság többségünk sokkal fiatalabbnak látszik/érzi magát mint a szüleink, nagyszüleink – amikor egy 50 éves már idősnek számított. DE a lehetőségeinkkel korán sem élünk igazán.

És miért a baba? Mert a babáktól, kisgyerekektől is sokat tanulhatunk. Ha hagyják a babát, vagy megfelelő módon segítik, ahogy a világhírű gyermekgyógyász, Dr. Pikkler Emmi is tanította, akkor nem fog fölöslegesen erőlködni, fogcsikorgatva küzdeni.

Amennyiben kedvet érez, hogy elinduljon ezen a csodás fölfedező úton, jelentkezzen mielőbb!

A mozdulat, amit megtanulunk, automatikussá válik.

Legyen valaki akár sportoló, fogorvos, modell vagy kozmetikus… a napi rendszerességgel végzett egyforma mozdulatok jellemzőek lesznek ránk és ugyanakkor korlátot is jelentenek. Sérülés, trauma esetén rögtön igyekszünk minimalizálni a fájdalmat  és maximalizálni a kontrollt. Ebből a nem-tudatos alkalmazkodásból alakul majd ki a bicegés, a rossz testtartás, amit mindannyian jól ismerünk. Ha félünk a fájó lábbal lépni vagy óvjuk a vállunkat, a rossz mozdulat még a fájdalom elmúltával is megmarad.

Az hogy automatikusan tudunk mozogni, áldás és átok egyszerre.

A gondolkodás nélküli mozgás – ahogy lélegzünk, fűzzük be a cipőnket, vagy gesztikulálunk – egyszerre szabaddá tesz és ugyanakkor elválaszt minket a testünktől. Amikor már minden mozgás automatikusan történik, nagyon nehéz megváltoztatni hogyan viselkedjünk, hogyan reagáljunk.

A Feldenkrais® órán fokozatosan megszabadulunk ettől az automatizmustól. Minden óra egy kaland, egy fölfedező út, amikor megtapasztaljuk azt a képességünket hogyan tudunk könnyebben, kevesebb erőlködéssel mozogni hogy testileg-lelkileg szabadabbak lehessünk.

Élni a jelenben – A Lassítás Művészete 

„Amikor egy helyes lánnyal töltesz két órát, az két percnek tűnik. Amikor a forró tűzhelyen ülsz két image009percig, az két órának tűnik. Ez a relativitás.” Albert Einstein

Szinte Mindenki panaszkodik, milyen gyorsan repül az idő. Nincs időnk semmire. A nyugdíjasoknál sem jobb a helyzet. Sőt!
De ha Einsteinnek igaza van, akkor az idő is csak egyfajta érzékelés.
Minél gyorsabbak vagyunk, annál gyorsabban szalad az idő.
Mi lenne ennek az ellentéte? Hát a lassítás természetesen!
Jeremy Rifkin Időháború c. könyvében azt javasolja, hogy amikor az idő túl gyorsnak tűnik, a legjobb ha megállunk és megpróbálunk a ’jelenben’ létezni, ahol nincs is idő mert minden pillanat éppen most van.

Minden Feldenkrais óra lehetőség, hogy kicsit megállítsuk az időt. Mivel az órán lassan végezzük a mozdulatokat, gyakran megállunk, figyeljük és érzékeljük a testünket mindez csökkenti a stresszt és a szorongást, a rohanó életmód két következményét.

Ha mindenki lefeküdne időnként a padlóra és csak a légzésére figyelne, talán nem is lenne háború ?

Ha meg akarja mindezt tapasztalni, ha szeretne
kevesebb erőlködéssel, könnyebben,
kellemesebben élni, jöjjön el egy órára! Már az első óra után érezni fogja a különbséget!

Ahogy idősebbek leszünk, az életünk során ért események fizikai fájdalom, rossz testtartási szokások, stressz és korlátozott mozgásképesség formájában manifesztálódnak a testünkben. Az enyhe stressz jó hatással van mentális és fizikai hatékonyságunkra, de a krónikus stressz mérgező – mentális és fizikai betegségeket okozhat. Fokozott testi tudatosságra és relaxációs technikákra van szükségünk, hogy az
idegrendszerünk működését karban tartsuk. Ahogy tudatossá válnak gondolkodásunk és létünk nem-tudatos mintái, lassan megszabadulunk szokásaink rabságából.
Dr. M. Feldenkrais

Vélemények: Szeretettel ajánlom István óráit
Az autók olajcseréje lehet ilyen Simán, olajozottan és folyékonyan mozogni, fantasztikus !!
Igazi csoda és ez még “csak” a fizikai szint.
Szabó Kata személyi edző, Pilates stúdió, Pomáz

A Feldenkrais módszer® meghozta azt az érzést számomra, amelyben mozgás közben is el tudok teljesen lazulni. Nem a testem határait próbálgatom vele, hanem azt, hogyan érzem jól magam a bőrömben egy-egy mozdulat közben.
Tóth Barbara táncoktató

Comments are closed.