Könnyebb, erősebb lábak 5 perc alatt

image003Itt a jó idő végre, mehetünk a szabadba. Lehet sétálni, futni, kerékpározni.

Hogy van a lába?
Kis séta után már fáj a dereka?
Szeretné könnyebben és több erővel mozgatni a lábát?

Próbája ki ezt a gyakorlatot. Mindössze öt percig tart. Mindegyik mozdulatot végezze el 8x, 10x vagy akár többször is. Fontos: minden mozdulatot úgy végezzen újra és újra, mintha először csinálná. Lassan, sok pihenővel. Mi újat tud fölfedezni minden alkalommal. Ez nem torna. Tudatosság mozgás által®. A figyelem és az érzékelés fontosabb mint maga a mozgás.

  1. Feküdjön a bal oldalára , tegyen a feje alá egy összehajtott törülközőt, párnát vagy feküdjön a bal karjára. Hajlítsa be a térdét kevesebb mint 90 fokra. (magzati pozíció).Válassza a leg kényelmesebb/kellemesebb helyzetet.
  2. Teszt: Lassan emelje föl a jobb lábát. Nem csak a térdét. Az egész lábát. Legyen a vádli és a láb egy vonalban a combjával. ismételje meg néhányszor. Amikor leteszi, álljon meg egy pillanatra.
  3. Érzékelje: Milyen nehéznek érzi most a lábát? Hol fejti ki az erőt? Ha 100x kellene fölemelni és letenni, hol fáradna el?
  4. Emelje a sarkát és a lábujjakat.
    1. Emelje csak a jobb sarkát, a lábujjak együtt maradnak. Csak negyed annyira emelje mint amennyire föl tudná emelni. Ez a mozdulat az alsó lábszárat dolgoztatja. Érzékelje mi történik a csípő ízületben. És a bordáknál? Érez valamit a bordáknál?
    2. Most emelje a lábujjakat együtt. Ez egy egészen kis mozdulat. A boka nem vesz részt benne. Csak az alsó lábszár csontjai mozognak.
    3. Most váltogassa, egyszer az újjak, egyszer a sarok. Álljon meg és pihenjen.
  5. Teszt: Emelje föl ismét az egész jobb lábát. Érzékel valami változást?
  6. Most emelje föl az egész jobb lábfejét egészen kicsit a balról. Az alsó lábszár is fölemelkedik és a térd a padló felé fordul. Érzi hogy a comb is elfordul?
  7. Érzékelje hogyan reagál a háta. Az első pillanatban amikor fölemeli a lábfejét, mi történik a medencénél? Lélegzik? A hasát kinyomja vagy behúzza? Hogyan lenne könnyebb?
  8. Pihenjen egy keveset.
  9. Most emelje föl a jobb térdét néhányszor. A lábfejek együtt maradnak. Mit érzékel a medence jobb oldalán? Nem mozdul? Mi történne ha az is részt venne a mozgásban? Ha mozog a medence, merre mozdul? Fölfele, lefelé, hátra vagy előre?
  10. Most váltakozva, egyszer a térdét, egyszer a lábfejét emelje a mennyezet felé. Érzékelje hogyan vesz részt ebben/ hogyan használja a medencéjét és a derekát/hátát.
  11. Érzékelje mi történik a bordákon, a hasán, a hátán, a mellcsonton. A feje elfordul? Merre? Mi lenne ha jobban részt venne a mozgásban a csontváza? Érzi a különbséget?
  12. Teszt: Emelje föl az egész lábát néhányszor.
  13. Feküdjön a hátán néhány percig majd álljon föl lassan, anélkül hogy visszatartaná a lélegzetét. Sétáljon és érzékelje a különbséget a két oldal között. Melyik oldalt szereti jobban? Amelyikkel dolgoztunk vagy a másikat? Melyikben van több élet? Vagy nem érez semmit?

Lehet hogy akár hosszabb ideig is érzékelni fogja a különbséget a két oldal között. Néhány nap múlva próbálja meg a gyakorlatot a bal lábával. Könnyebb vagy nehezebb

Bookmark the permalink.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük