Hogyan éljünk 100 évig

Hogyan éljünk 100 évig, vagy még tovább? Dr. Maoshing Ni, harmadik generációs kínai orvos szerint nem az a kérdés, hogy akarunk-e 100 évig élni, mert nincs választásunk. Akár akarunk, akár nem, a várható élettartam egyre hosszabb – IGEN! – Még Magyarországon is! Nemrég látott napvilágot a meglepő hír, hogy a ma született fiú csecsemők várható élettartama 71 év fölött van! A kérdés az, hogyan akarjuk leélni ezt a várható hosszabb életet. Dr. Maoshing több ezer 100 éven felülivel készült vizsgálata alapján a következőket (is) javasolja:

1) A lelki egyensúly

Talán ez a legfontosabb. A vizsgálz 100 éven felüliekben semmi negatív érzés, semmi harag, irigység vagy keserűség nem volt, annak ellenére, hogy az elmúlt 100 év számukra sem volt ’habos torta’.

A Feldenkrais módszer ® segít a lelki egyensúly helyreállításában is:

“Remek stressz oldó, a lelki problémák legjobb gyógyszere.” V. Vali shiatsu terapeuta.

“Mintha a testemet és a lelkemet is kivasalnád. Testben, lélekben is felfrissülve érek haza.” B. Anna matematikus

További vélemények…

2) A táplálkozás

Mindnyájan tudjuk, hogy mi az egészséges és mi nem. (Nagyjából!) Egyetlen tényező, ami az elmúlt 30 év során bizonyítottan meghosszabbítja az életet. – — HA KEVESEBBET ESZÜNK! Ez ugyan nehezebb, mint a böjt, de legalább olyan hatásos. Szervezetünk jobban fog működni, kevesebb esélye lesz, hogy cukorbetegek leszünk és alacsonyabb lesz a vérnyomásunk.

Nemrég derült ki, hogy Kubában, ellentétben a fejlett országokkal (és ma már ide tartozik Kína és India is), nem nőt, hanem csökkent a cukorbetegek száma, kevesebb a szív és érrendszeri beteg és a magas vérnyomás.

Az ok: a szegénység. Az emberek kb. 1600 kalórián élnek. Természetesen nem akarunk alultápláltak lenni, mert az is betegségekhez vezet, de a kevesebb kalória nem egyenlő az alultápláltsággal. Sőt! A helytelen táplálkozás és sok kalória vezethet alul tápláltsági tünetekhez, amikor a szervezetünk sok esetben csak üres kalóriát és nem táplálékot kap. De mindannyian tudjuk, mennyivel jobban érezzük magunkat, amikor nem töltjük tele a pocakunkat.

Állítólag a Korán szerint mindenkinek meg van az étel mennyisége, amit élete során megehet. Ha előbb eszi meg, előbb fog meghalni.

3) Aktív élet

A meginterjúvolt matuzsálemek mindnyájan aktívak voltak, sétáltak, dolgoztak, függetlenek voltak. Volt aki egyedül, de nagy részük családban élt. Senki nem volt az idősek otthonában.

A Feldenkrais módszer ® ehhez is nagy mértékben hozzá tud járulni, hiszen egyik legfontosabb célja, hogy megtanuljuk, hogy mozogjunk elegánsan, könnyebben, kevesebb erőlködéssel és akkor nem csak jobban érezzük magunkat, kevésbé fáradunk el a nap végére, de a másik népbetegség, a csontkopás esélye is kisebb lesz. Nem lesz szükségünk csípő vagy térd protézisre!

“Olyan mozdulatokra leszek figyelmes, amelyeket egyszerűen évek óta nem tudtam megtenni. Mintha megolajozódott volna az 55 éves szerkezet.” H. Anna

Bookmark the permalink.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük