Aradha Padmasana (fél-lótusz ülés)

image001Hogyan juthatunk közelebb a lótusz vagy fél-lótusz üléshez a Feldenkrais® módszer segítségével? A Feldenkrais órán minden alkalommal valami újat tanulunk, ami nem ördöngösség, mivel a módszer több mint 1000 gyakorlatot, illetve ahogy Feldenkrais nevezte ’leckét’ tartalmaz. És minden óra után könnyebben, kellemesebben fogunk mozogni. Kevesebb erőlködéssel, ahogy megtanuljuk, hogyan mozogjunk egyre koordináltabban.

Minden ’lecke’, egy-egy témával foglalkozik. De amikor ’csak’ egy funkcióról, például a vállunk mozgatásáról, szabadabbá tételéről szól az óra, az is kihat az egész testünkre, járásunkra, légzésünkre… Olyan szokatlan mozgásformák szerepelnek a repertoárban, amiket talán még az ükapánk sem ismert. Van óra, ami csak a kezünkről, van, ami csak a lábujjainkról szól! És mivel a világ népességének jelentős része a földön ül (törökülésben, japán vagy indiai módra), ez is fontos része lehet a jobb ’működésűnknek’. Olyan országokban ahol guggolva pihennek – inkább a padlón, mint széken ülnek – ott kevesebb a mozgásszervi megbetegedés is.

A Feldenkrais módszer® így ezt is megtanítja. Mindössze egy óra alatt jutunk közelebb a lótusz vagy fél-lótusz üléshez, annak függvényében, hogy honnan indulunk. Lesz aki ’csak’ törökülésben fog kényelmesebben ülni.

Történik mindez minden erőlködés vagy nyújtás nélkül, mint minden órán. Az eredmény gyakran meglepő, és az óra nem egyszer olyan, mint egy puzzle, ahogy az idegrendszerünk földolgozza az új, sokszor szokatlan információt.

Ha szeretné mindezt személyesen megtapasztalni, szeretettel várom valamelyik órán!

Bookmark the permalink.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.